Vervoerbewijzen
Abonnementen
Er zijn verschillende soorten abonnementen voor wie regelmatig reist. Wat is voor jou het meest geschikt?
Kaartjes
Naast reizen met een OV-chipkaart, kun je ook een los kaartje kopen voor de bus.
Saldo
Wil je met je OV-chipkaart op saldo reizen? Lees meer over de kosten of koop je saldo online.
Veelgestelde vragen over betalen
-
Een overzicht van de reizen en transacties die je met je persoonlijke of anonieme OV-chipkaart maakt, kun je inzien via OV-chipkaart.nl.
> Ga naar OV-chipkaart.nl -
Als je persoonlijke OV-chipkaart kapot of kwijt is kun je een vervangende OV-chipkaart aanvragen. Let op: vraag geen nieuwe OV-chipkaart aan. Als er een abonnement op je OV-chipkaart stond kun je een tijdelijk abonnement aanvragen.
Als je anonieme OV-chipkaart kapot of kwijt is kun je je saldo terugvragen en een nieuwe OV-chipkaart kopen.
> Lees meer over een vervangende OV-chipkaart en het terugvragen van je saldo -
In al onze bussen in Nederland is het niet meer mogelijk om met contant geld te betalen. Dat doen we om de sociale veiligheid in de bus te vergroten voor onze medewerkers en onze reizigers.
Wil je toch een kaartje kopen met contant geld? Dat kan bij één van de verkooppunten buiten de bus. Je kunt ook vooraf een mobiel ticket kopen met je smartphone (m-ticket).
TIP In Gooi & Vechtstreek kun je nu ook in- en uitchecken met je betaalpas, creditcard of met de betaalapp op je telefoon of smartwatch. Heel handig! Meer weten? Kijk eens op www.transdev.nl/ovpay
-
Voor alle vragen omtrent de OV-chipkaart verwijzen wij door naar: www.ov-chipkaart.nl. De informatie op deze website is heel uitgebreid en altijd up-to-date.
-
In onze bussen accepteren wij de volgende betaalmiddelen:
- Nederlandse en buitenlandse bankpassen aangesloten bij Maestro
- Visa creditcard
- MasterCard creditcard
- American Express creditcard
- V-Pay betaalmethode