Let op: vanaf 6 november geldt de mondkapjesplicht naast in de voertuigen, ook weer op stations en haltes.

Vijf vragen aan Renzo

Renzo is concessie marketeer voor de concessies Noord-Holland noord, Haarlem-IJmond en Gooi en Vechtstreek. Zijn motto: "Alles voor de reiziger!"

Waar houd jij je mee bezig binnen Connexxion?

De functie als concessie marketeer binnen Connexxion is enorm breed. Ik ben verantwoordelijk voor het volgende: vertalen van de middelbare termijnstrategie naar marketingdoelstellingen specifiek van de regio’s Gooi en Vechtstreek, Haarlem-IJmond & Noord-Holland noord in een jaarlijks op te stellen marketingplan. Verantwoordelijk voor het jaarbudget met allocatie naar de verschillende productgroepen, distributienetwerk en andere marketingmix elementen waarvan promotie een belangrijke pijler is. Activiteiten zijn gericht op acquisitie enerzijds en groei en behoud van bestaande reizigers anderzijds daarbij staat CRM en data-gedreven marketing centraal. Focus op de optimalisatie van de customer experience op basis van klantinzichten met een doorvertaling naar de inzet van zowel on- als offline kanalen. Dit alles doe ik uiteraard niet alleen, maar binnen een klein en gezellig team.  Tot slot ben ik als concessie marketeer ook verantwoordelijk voor de regionale woordvoering.

Hoe ben je hier terecht gekomen?

In de zomer van 2014 ben ik afgestudeerd aan de Universiteit van Amsterdam in de richting van marketing. Na en tijdens mijn studie heb ik gewerkt bij Heineken, Perfetti van Melle (de grote snoepfabrikant bekend van o.a. Smint, Frisk, Mentos, Chupa Chups en Look o Look) en ad interim bij Nobel Biocare (gespecialiseerd bedrijf van tandimplantaten). Na deze laatste functie was ik op zoek naar een nieuwe uitdaging en deze heb ik gevonden bij Connexxion. In het begin heb ik gewerkt als junior concessie marketeer voor 6 verschillende regio’s, maar sinds 1,5 jaar ben ik concessie marketeer voor drie regio’s van Connexxion.

Wat merkt de reiziger van jouw werkzaamheden?

Als marketeer heb ik (bijna) geen face-to-face contact de reiziger. Dit is voorbestemd aan onze chauffeurs en chauffeuses. Toch is mijn werk weldegelijk zichtbaar voor de reizigers. Zo maak ik de reisinformatie (online en offline) voor de reiziger. Dit is o.a. zichtbaar op de website, in de bushaltes en op de schermen van de bus.

Als je geen concessie marketeer geworden was, wat was je dan waarschijnlijk gaan doen?

Als kind had ik een enorme passie voor geschiedenis. Daarom wilde ik graag archeoloog worden. Echter vonden mijn ouders dit niet een heel goed idee. Gelukkig is marketing een heel goed alternatief.

Wanneer is jouw werkdag geslaagd?

Als we met z’n allen het reizen, met Connexxion, voor de reiziger weer een stuk makkelijker en aangenamer hebben kunnen maken. Dit zit hem voor mij dan vooral in goede communicatie richting onze reizigers. Kortom: alles voor de reiziger!

Kom bij ons werken

We zoeken regelmatig mensen uit verschillende vakgebieden en disciplines. Bekijk onze vacatures.

Maak kennis met Transdev

Mobiliteitsbedrijf Transdev is actief in het hele land onder diverse merknamen zoals Connexxion, Hermes en Witte Kruis.