Let op: vanaf 6 november geldt de mondkapjesplicht naast in de voertuigen, ook weer op stations en haltes.

Vijf vragen aan John

John is capaciteitsplanner bij Connexxion voor vervoersgebied Noord-Holland noord. John:"In deze baan kan ik al mijn kwaliteiten kwijt en dat zorgt voor een smile op mijn gezicht."

Waar houd jij je mee bezig binnen Connexxion?

Mijn functie is capaciteitsplanner voor de concessie (vervoersgebied) Noord-Holland noord. De concessie Noord-Holland noord bestaat uit de stallingen Alkmaar, Hoorn, Den Helder en Texel. In totaal werken daar ongeveer 300 chauffeurs.
Vanuit Alkmaar zorgen mijn collega en ik ervoor dat alle diensten door de chauffeurs gereden worden. Dit is eigenlijk de basis maar het werk bevat zoveel meer. Bij het maken van een nieuwe dienstregeling zijn wij ook nauw betrokken. Een van onze doelen in dit proces is om te zorgen dat we de juiste diensten voor de juiste contracten hebben. Dit zorgt er uiteindelijk voor dat de planning op zo'n efficiënt en economisch verantwoorde mogelijke manier uitgevoerd kan worden. Verder adviseren we het management over het aannamebeleid van het komende jaar. Dit gebeurt ieder jaar nadat de zomervakanties van de chauffeurs bekend zijn. Dan kunnen we beter inschatten waar nog behoefte aan is.

Wat vind je het allerleukst aan je baan?

Dat geen dag hetzelfde is. Uiteraard hebben we een standaard werkwijze maar door verschillende invloeden wordt je dag bepaald. Die kunnen heel wisselend van karakter zijn. Meestal zijn die van persoonlijke aard, waardoor je de gemaakte planning moet aanpassen.
Sinds we met elektrische bussen zijn gaan rijden staat ons wereldje ook aardig op zijn kop. Naast de nodige aanpassingen op de stalling, heeft het laadproces ook zijn weerslag op onze diensten. Het is mooi om onderdeel uit maken van de veranderingen in onze huidige samenleving. Daarnaast zitten er voor mij persoonlijk nog de nodige mooie uitdagingen in de functie die er voor zorgen dat ik mij niet hoef te vervelen.

Wat merkt de reiziger van jouw werkzaamheden?

Dat is eigenlijk heel eenvoudig. Ik zorg dat er een chauffeur achter het stuur van de verschillende typen bussen zit. Er wordt vaak gedacht dat ik ook invloed heb op de tijdigheid maar dat is niet vaak zo. Dat gaat echter alleen op wanneer er een chauffeur ziek van de bus afstapt. Dan ga ik aan de slag om zo snel mogelijk de dienst weer te laten rijden.

Waarom past deze baan bij jou?

Elke dag ben je weer met een 7 sterren puzzel bezig. Het samenspel met de chauffeurs om te zorgen dat alle diensten gereden worden is een prachtige uitdaging. Je hebt elkaar hard nodig om dit voor elkaar te krijgen. Het gebeurt wel eens dat wanneer er iemand uitvalt, de oplossing gevonden wordt door de uitwisseling van chauffeurs van verschillende stallingen. Hierbij dient er ook rekening gehouden te worden met allerlei factoren zoals mutaties, CAO bepalingen ed. In deze baan kan ik al mijn kwaliteiten kwijt en dat zorgt voor een smile op mijn gezicht. Die smile wordt mede veroorzaakt door de fijne werksfeer en de fijne collega’s.

Wanneer is jouw werkdag geslaagd?

Wanneer ik zeker weet dat voor de volgende dag alle diensten bezet zijn. Dat betekent voor mij dat we de reizigers via de dienstregeling naar hun bestemming kunnen vervoeren. Daar zijn we met een heel fijn team iedere dag keihard mee bezig.

 
 
 

Kom bij ons werken

We zoeken regelmatig mensen uit verschillende vakgebieden en disciplines. Bekijk onze vacatures.

Kom bij ons werken

We zoeken regelmatig mensen uit verschillende vakgebieden en disciplines. Bekijk onze vacatures.

Maak kennis met Transdev

Mobiliteitsbedrijf Transdev is actief in het hele land onder diverse merknamen zoals Connexxion, Hermes en Witte Kruis.