Klantenservice
- Veelgestelde vragen
- Geld terugvragen
- Klachten
- Gevonden voorwerpen
- Contact
Geld terugvragen
Vergeten uit te checken? Is er saldo afgeschreven terwijl je een abonnement hebt? Viel je rit uit? Of wil je een abonnement stoppen? Afhankelijk van het vervoersgebied waar je hebt gereisd, kun je wellicht een vergoeding krijgen.
Wij doen je een aantal beloften, deze kun je terugvinden in het reizigershandvest. Wanneer wij niet aan onze beloften voldoen, heb je in veel gevallen recht op een vergoeding.
Wij doen je een aantal beloften, deze kun je terugvinden in het reizigershandvest. Wanneer wij niet aan onze beloften voldoen, heb je in veel gevallen recht op een vergoeding.
Lees via de tabbladen meer over de vijf mogelijkheden voor geld terugvragen.
Vergeten uit te checken of verkeerd in- en uitgecheckt
Vergeten uit te checken? Verkeerd in- of uitgecheckt tussen verschillende vervoerders? Vraag dan vergoeding aan via uitcheckgemist.nl.Wanneer je op rekening reist
Heb je een NS-businesscard? Of NSflex? Vraag dan vergoeding aan via de NS-website.Onterecht saldo afgeschreven
Is er saldo afgeschreven terwijl je een vrij-reizen abonnement hebt? Of is er te veel saldo afgeschreven? Vul dan onderstaande formulier in om geld terug te vragen.
Op de verwerking van de persoonsgegevens is het privacystatement van toepassing.
Onjuist pintransactie in de bus
Heb je een kaartje gekocht in de bus en is er te veel geld van je rekening afgeschreven? Vul dan het formulier 'geld terug bij onjuiste pintransactie' in.Voor welke buslijnen geldt de regeling?
Voor alle Connexxion buslijnen in het vervoersgebied Noord-Holland Noord incl. Texel (punt 1 tot met 6):
Lijn 1, 2, 3, 4, 8, 10, 11, 14, 28, 30, 31, 33, 34, 123, 128, 129, 132, 133, 134, 135, 136, 139, 151, 152, 156, 157, 160, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 169, 232, 250, 251, 406, 408, 409, 410, 411, 412, 415, 416, 417, 438, 606, 612, 617, 636, 650, 652, 653, 655, 658, 660, 851, 866, 868, N60 en N69.
Voor Overalflex en de kleine Texelhopper busjes (punt 7 tot en met 9).
Situaties met recht op (gedeeltelijke) vergoeding
Wij doen je een aantal beloften, deze kun je terugvinden in het reizigershandvest. Wanneer wij niet aan onze beloften voldoen, heb je in veel gevallen recht op een vergoeding.
Reizen met regulier lijnbus
Situatie | Je hebt recht op |
---|---|
1. Je kon niet mee met de eerstvolgende bus omdat:
|
|
2. Je miste de aansluiting op een gegarandeerde overstap. |
|
3. Je kwam meer dan een half uur later aan op je eindbestemming doordat de bus vertraging had. |
|
4. Je moest buiten de spits wegens drukte in de bus staan of tijdens de spits langer dan 20 minuten in de bus staan. Als spitstijd geldt: werkdagen van 07:00 tot 09:00 uur en van 16:00 tot 18:00 uur. |
|
5. Je was vergeten uit te checken. |
|
6. Je miste een gegarandeerde aansluiting op de boot naar Den Helder / Texel. |
|
Reizen met flex vervoer
Situatie | Je hebt recht op |
---|---|
7. Je rit met de kleine Texelhopper of Overalflex kwam meer dan 15 minuten later aan dan de aangegeven vertrek- of aankomsttijd. |
|
8. Je miste een gegarandeerde aansluiting op de boot naar Den Helder / Texel. |
|
Abonnement beëindigen
Wil je een abonnement beëindigen? Alle abonnementen zijn voor het einde van de bedenktijd te beëindigen. Is de bedenktijd voorbij, dan kun je bij vrij-reizen jaarabonnementen geld terug krijgen als je het abonnement beëindigt.Bedenktijd
Verkeerd abonnement gekocht of van mening veranderd? Je ontvangt 100% van het aankoopbedrag terug wanneer je je gekozen abonnement uiterlijk de tweede dag van de geldigheid van het abonnement beëindigt.Als je het abonnement in onze webshop hebt besteld, kun je de bestelling tot 14 dagen na aankoopdatum kosteloos annuleren mits je het Reisproduct nog niet op je OV-chipkaart geladen hebt.
Voorbeelden
- Product gekocht op 25 maart met ingangsdatum 4 april? Dan heb je t/m 5 april 23.59 om het abonnement te beëindigen.
- Product gekocht op 8 december met ingangsdatum 8 december? Dan heb je t/m 9 december 23.59 om het abonnement te beëindigen.
Na bedenktijd
Is de hierboven uitgelegde bedenktijd verstreken? Dan kun je bij alle vrij-reizen jaarabonnementen geld terug krijgen - ook wel restitutie genoemd - als je je abonnement beëindigt.Voorbeelden teruggave voor vrij-reizen jaarabonnement met ingangsdatum 1 januari:
- beëindigen 31 januari: 90% teruggave min € 5,- administratiekosten
Je hebt gebruikt gemaakt van 1 van de 10 te betalen maanden. - beëindigen 31 mei: 50% teruggave min € 5,- administratiekosten
Je hebt gebruikt gemaakt van 5 van de 10 te betalen maanden. - beëindigen 31 oktober: geen teruggave
Je hebt gebruikt gemaakt van de 10 te betalen maanden. Laatste twee maanden zijn 'cadeau' in jaarabonnementen.